Příspějte školákům v Gambii
Prodej kol Podpořit Sběr kol



Gambie Tour 2017

Gambie na kolech s Koly pro Afriku

 

Na podzim roku 2016 jsme se v Kroměříži sešli s Romanem Posoldou, ředitelem organizace Kola pro Afriku. Plánoval jsem tehdy cestu na solárně/větrné tříkolce po Africe. Toto setkání dalo mému projektu úplně jiný rozměr a tehdy se začal rýsovat plán benefičního expedičního zájezdu do Gambie s Koly pro Afriku. Rozhodli jsme se vytvořit unikátní akci plnou zážitků, neopakovatelných zkušeností, která pomůže k rozvoji aktivit a propagaci této organizace. 

Účastníci přiletěli v sobotu večer. Po lehkém byrokratickém zdržení, kdy se imigračnímu úředníkovi na letišti zalíbilo kulaté razítko s obrysem jízdního kola a nápisem Bikes for Africa, jsme nasedli na korbu otlučeného pickupu ministerstva základního a středního školství Gambie a za tmy, skrz vůně a odstíny západní Afriky zamířil řidič do kempu v městečku Sanyang u pobřeží Atlantiku. Jízda na korbě, hluk, plné ulice znánlivě chaoticky se pohybujících davů v barevných šátcích, křik dětí „toubab toubab“ - což znamená „běloch běloch“ byl křest ohněm pro většinu na korbě i v kabině sedících Afrikou doposud nepolíbených evropanů. Další den brzo ráno jsme vyrazili přes hlavní město Gambie - Banjul do Barry. Ještě jsme stihli narychlo vyměnit potřebné peníze a mohli jsme rovnou nasednout na trajekt chystající se k odjezdu. Ve městě Barra jsme navštívili pevnost Fort Bullen, která sloužila jako strategická obranná pevnost při ústí řeky Gambie. Své uplatnění našla i v druhé světové válce, kdy spojenci těžili z výhodné pozice v západní Africe. Poté jsme přejeli do Albredy, abychom se přeplavili na ostrov Kunta Kinteho uprostřed širokého ústí řeky procházející celou zemí od východu na západ. Při odjezdu z Albredy se náš řidič s pronajatým terénním vozidlem rozhodl, aniž by nás předem uvědomil, zničeho nic změnit trasu jízdy a místo na východ se vydal na západ. Po krátké ale docela ostré hádce jsme skončili na policejní stanici při vjezdu do Barry. Řidiči se klepali kolena a policista uznal, že pravda je na naši straně. Když jsme za pár minut projížděli zpět již jiným vozidlem, policista nenápadně naznačil, že za pomoc očekává nějakou odměnu. Zdvořile jsem mu poděkoval a přátelsky podal ruku. Asi to nebylo to co čekal, nicméně to už se checkpoint vzdaloval v popraskaných zpětných ztcátkách dodávky. Za tmy jsme dojeli do města Farafenni, které je křižovatkou pro transport ze severního do jižního Senegalu pro řadu kamiónů, autobusů i osobních aut. V noci města teprve začínají žít a při procházce temnými ulicemi se na nás nalepily desítky dětí, které nás doprovodily do jediné otevřené restaurace, kde ještě zbylo nějaké jídlo. Paní nám ochotně rozdělila 3 porce na 6 talířů a my jsme mohli v hromádce rýže lovit kousky masa. Kdo měl štěstí našel pět kousků a na smolaře zbyly dva. Večer jsme šli po zvuku. Hlasitá hudba a hulákající dav, který zaplnil ulice se staly naším cílem. Místní tělocvična byla vyzdobena barevnými dekoracemi a sál zaplněn řadami plastových židliček. Přední dvě řady tvořily VIP místa pro místní honoraci. Po několika minutách nesrozumitelných střídání hlasité hudby a hulákavých divadelních scén jsme dnešní kulturní obohacení vzdali. Ráno ve škole jsme pomohli s opravou desítek kol darovaných dětem, ze vzdálenějších vesnic, aby se mohly dostávat včas do školy. Po první desítce kol člověk pochopil, že africké kolo, k tomu aby jelo opravdu brzdu nepotřebuje a přecejen Gambie je vlastně rovinka. Takže maximálně vyměnit duši, seřídit řidítka aby svíraly s předním kolem zhruba pravý úhel, přitáhnout pedály a hned se vrhnout na další bicykl. Za pár hodin jsme byli obklopeni desítkami malých pomocníčků, kteří podávali nářadí, pumpovali nebo do něčeho bouchali kladivem jen proto, aby se brzo dostalo i na jejich kolo. Měli jsme možnost nahlédnout do tajů přípravy tradičního jídla - benečinu a večer jsme završili divadelním ztvárněním tradičního rituálu svatby v podání studentského divadelního souboru. Žena jako znamení odevzdání se budoucímu manželovi přichází k svému vyvolenému po čtyřech a společně pak, na znamení pokory před Bohem, odcházejí po čtyřech oba. To vše za doprovodu bubnů a tanců. Přes počítačovou učebnu bez počítačů jsme natáhli provaz, zavěsili mosktyiéry a brzo usnuli, abychom si odpočinuli před první dlouhou devadesátikilomatrovou cykloetapou.

V pět ráno sborově zazvonily budíky. To jsme ještě měli mobily dostatečně nabité z civilizace, každou další noc totiž vyzvánělo budíků čím dál méně a my se dostávali hlouběji do Afriky, dále od civilizace. Před šestou, za šera jsme šlápli do pedálů a vydali se podél řeky na východ. S přibývajícím sluncem se otevíraly různé krajiny, stíny se postupně zmenšovaly a kilometry ubývaly pomaleji. Kolem poledne v době největšího žáru nám poskytli azyl policisté na checkpointu poblíž šedesátého kilometru trasy. Po krátkém oťukání se otevřela tradiční témata a šéf stanice začal nabízet svou sestru k sňatku mužským členům expedice a sám se zároveň nabízel ženám, které byly s námi. Ujistil je, že by ho zajisté milovaly a kdyby ne, tak by stejně musely. Obchod jsme neuskutečnili, asi uniformovaný příslušník nebyl pro ženské členky expedice dostatečně přitažlivý. Jakmile slunce začalo klesat, bylo na čase vyrazit dále. Poslední desítky kilometrů už přišla ráno pestrá krajina jednotvárná a všichni jsme si cestu ulehčili v dodávce nebo na korbě nákladního auta. Ve Wassu jsme se sešli před setměním. V malinkém městečku na severní cestě Gambií není jednoduché najít místo, kde zasytit hladový žaludek. V jediné otevřené restauraci chyběla obsluha, které se s patřičným nadšením a chaosem ujaly kolem posedávající děti. Ty nám řekli, že jejich máma, majitelka restaurace, je zrovna ve sprše, ale že se klidně můžeme posadit a něco si dát. Po krátké konverzaci jsme pochopili, že v nabídce mají vejce, cibuli, banány, kondenzované mléko, rýži a rybu. Člověk by se divil, jaké dobroty je možné z těchto ingrediencí nakombinovat, a tak jsme se ve stylu udělej si sám docela najedli. Když přišla máma ze sprchy seřvala děti, že nám daly nízké ceny a začalo klasické dohadování, kolik zaplatíme, které skončilo s úsměvem a slevou, protože jsme si přece velkou část jídla připravili sami. Následující den, když jsme se vraceli na oběd, tak nás paní majitelka vítala s úsměvem. Večer jsme zavítali k posvátným kamenným kruhům ve Wassu. Další den ráno jsme slavnostně předali nová kola žákům místní školy a vyrazili dál do říčního přístavu Kuntaur a na výlet za šimpanzi na Baboon Island. Na šimpanze jsme štěstí měli, ale hrochy, kteří se v těchto místech řeky rovněž vyskytují jsme nespatřili.

Do školy v Jaruhem Koto jsme přijeli již za tmy, z dálky jsme slyšeli burácející dav a při bližším pohledu rozeznávali tančící obrysy postav. Již na cestě nás obklopily vítající davy dětí a rodičů. Ti se chopili našich kol a batohů a hrnuli se k jedinému světelnému bodu v dáli. Společně s davem jsme vplynuli k velké vatře, kolem které se rytmicky vlnil dav. Vnitřní kruh blíže ohni rychle obíhával kolem plamene zatímco vnější část jej doprovázel bubnováním, tleskáním a zpíváním. Byli jsme doslova vtaženi dovnitř a střídali jsme pozice z jedné ze soustředných kružnic na druhou. Tančili celou noc. Ráno za zvuků ostrých povelů začali na školním dvoře cvičit skauti. Kombinace výcviku a tance probudila všechny členy expedice. Říká se, že nejlepší nakonec a poslední škola Mansa Konko, toto úsloví jen potvrdila. Již z 4 km vzdáleného města nás do školy doprovázel školní orchestr a další den byl uspořádán česko-gambijský přátelský fotbalový zápas mezi našim expedičním družstvem doplněným o pár místních posil a družstvem studentek střední školy. Po slavnostní výměně vlajek jsme se pustili do bitvy, ve které nechyběly efektní pády a skluzy bahnem. Mač dopadl nerozhodně 0:0, nicméně vzhledem k tomu, že náš tým nikdy spolu nehrál, byl tento výsledek pro české družstvo malým vítězstvím. Na závěr týmy za rytmu bubnů spolu africky zatančily a slíbily si, že do příště potrénují.

Většinou mě zájezdy jako průvodce vyčerpají tak, že po odjezdu 2-3 dny prolenoším. Tato akce mi dodala energii! Energii, z toho, že jsme nejen mnoho poznali a zažili, ale i pomohli projektu, který má smysl. Ještě dříve než se letadlo s účastníky expedice odlepilo ze země jsem se začal těšit na další akci na podzim 2018.

Silvestr Tkáč

Odkaz na album fotek z tohoto zájezdu: https://photos.app.goo.gl/IsthRR07rqdYmy2q2

 

Hlavní partneři organizace

logo

Brussels Airlines

BRUSSELS AIRLINES patří k dlouhodobým hlavním partnerům projektu Kola pro Afriku. Na křídlech Brussels Airlines a s podporou této letecké společnosti se přenášíme k misím na africkém kontinentu. 



Přejít na web partnera
logo

Rubena

Rubena, s.r.o. je partnerem Kol pro Afriku od samého počátku, když přišla potřeba kvalitních náhradních dílů. Srovnání kvality velo plášťů a duší české značky RUBENA s těmi, které jsou běžně v Africe dostupné, je velmi vypovídající. Děkujeme za obutí pro kola, která se točí a přináší radost i užitek na mmnoho stran. Vaše stopa v Gambii září a vede místní školáky na jejich cestě ke vzdělání a k lepší budoucnosti.

 



Přejít na web partnera
logo

Advanced AIRSEA

Advanced AIRSEA

je hlavním logistickým partnerem pro zasílání kontejnerů do Gambie. 

 "Cokoliv, odkudkoliv a kamkoliv, po moři či vzduchem, malé či nadrozměrné."

To je přednost největší české společnosti v oboru námořních a leteckých přeprav.

 

Partnerství se společností ADVANCED AIRSEA se posunulo v přátelství a ještě hlubší společnou cestu s manažerkou společnosti AIRSEA.

Paní Markéta Opavová se stala v roce 2023 předsedkyní Správní rady KPA.



Přejít na web partnera
logo

Toptrans

TOPTRANS - GENERÁLNÍ PARTNER PROJEKTU KOLA PRO AFRIKU

Společnost Toptrans EU, a.s. je štědrým partnerem společnosti Kola pro Afriku, a to od prvních kroků projektu z roku 2012. Podpora společnosti Toptrans byla původně v rovině svozu kol ze sběrných míst do Centrálního skladu KPA v Ostravě. Později Toptrans přešel do klíčové role rozvozu kol a velo materiálu, které nabízíme a prodáváme na benefiční platformě www.kolaprokola.cz. Z prodeje benefičních kol můžeme tak financovat téměř celou šíři porjektu v ČR i v Gambii. Společnost Toptrans rozváží všechny objednané zakázky na vlastní náklady, tím se podílí na maximalizaci zisku pro společnost Kola pro Afriku. Finance tak můžeme v celé šíři vložit do tvořivé části projektu. 

 

Společná cesta přinesla ještě větší sblížení a podporu vznikajícímu Bike Centru (řemeslná škola) v nitru Gambie. 

 

Denně nám i v Gambii pomáhá partnerská společnost Toptrans, a to doslova na každém kroku. Dostaneme se tak díky mobilnímu daru Toptrans do odlehlých škol, kde je dotek projektu Kola pro Afriku potřeba nejvíce. 

 

 

TOPTRANS se aktivně zapojuje do charitativních projektů a pravidelně podporuje organizace, které se zaměřují na pomoc potřebným. A to nejen na území, kde působí. Vedle České a Slovenské republiky je to například i Afrika, kde spolupracuje s obecně prospěšnou organizací Kola pro Afriku. „Svou sociální odpovědnost bereme vážně, proto se snažíme přispívat k pozitivním změnám ve společnosti,“ vysvětluje dobročinné aktivity Ilona Miteva, předsedkyně představenstva TOPTRANS. 

 



Přejít na web partnera
logo

DB Schenker

DB Schenker patří od roku 2015 mezi hlavní partnery vnitrostátní logistiky darovaných kol ze sběrných míst ČR do Centrálního skladu KPA v Ostravě. Partnerství a štědrá spolupráce přinesla tisíce svezených kol z rozmanitých koutů Česka do Ostravy. Vážíme si úžasného spojení, ze kterého můžeme tvořit pro gambijské školáky. 



Přejít na web partnera
logo

Nová šance

Sdružení Nová šance se stalo od počátku projektu Kola pro Afriku, tedy od roku 2012 skutečným domovem pro kola, která pomáhají v Africe. Spojení s přesahem do duchovní roviny přineslo nejen prostory Centrálního skladu KPA, ale i spolupráci mezilidskou. Klienti z azylového domu Nové šance se účastí pracovních činností ve skladu KPA, také pomáhají při vykládkách darovaných kol i při nakládkách kol a velo materiálu do Gambie. Hodnotu přechodného domova si hluboce uvědomujeme při tvoření v Gambii. Domov nám poskytují místní lidé i tamní komunity. Podobné je to ve spojení s Novou šancí pro tvoření v ČR. Děkujeme za úžasné spojení.



Přejít na web partnera
logo

Věznice Heřmanice

Od roku 2013 trvá úzké tvořivé spojení projektu Kola pro Afriku s Věznicí Heřmanice, a to zejména v oblasti montáží, demontáží a revize využitelného velo materiálu pro projekt v Gambii. 

Věznice Heřmanice poskytla ve svých prostorách dílnu projektu Kola pro Afriku a v ní denně v dobrovolnickém režimu pracuje 3 až 6 mužů ve výkonu trestu. Pracují na kolech a současně i na sobě. 

Podpora odsouzených (výjezdové skupiny) při nakládce kol a velo materiálu do Gambie v prostorách Centrálního skladu KPA v Ostravě Koblově.

Jsme vděční za užitečnou spolupráci. Právě v propojení pomoci druhým v nouzi "s lidmi za vysokou zdí", tedy ve vězení, se zářně naplňuje princip podpory a pomoci na mnoho stran. Po vzoru dlouhodobé spolupráce na kolovém projektu ve Věznici Heřmanice vzniklo podobně spolupracující místo s odsouzenými i v Gambii - ve vězení Janjanbureh prison v centrální části Gambie. 

Renovované kolo odsouzenými ve věznici Janjanbureh prison. Kolo, které mělo již jeden život odježděn s prvním majitelem v České republice, druhý život v Gambii s prvním obdarovaným školákem a nyní je kolo připraveno ke svému třetímu životu s dalším gambijským školákem. Již to není Author, Olpran nebo Superior, ale je to kolo s názvem HAPPY HIPPO BIKE  

 



Přejít na web partnera
logo

Hasičský záchranný sbor ČR

HASIČI JSOU PROSTĚ ÚŽASNÍ!!!

HZS ČR pomáhá všude, kde je potřeba.

 

V Kolech pro Afriku pomáhají hasiči se svozy darovaných kol z různých koutů České republiky.

Společné cesty si velmi vážíme a děkujeme za ni.

 



logo

Nadace ČEZ

Podpora Nadace ČEZ v rámci Charitativní akce Pomáhej pohybem

Poprvé v roce 2015, kdy návštěvníci Colours of Ostrava vyšlapali 52 355 Kč na vybavení dílen pro zpracování darovaných kol v centrálním skladu a ve věznici Heřmanice. 

Podruhé v roce 2016, kdy si návštěvníci Colours of Ostrava kromě hudebních zážitků a zablácených bot odnesli také dobrý pocit z toho, že pomohli těm, kteří to potřebují. 

Během Charitativní akce Nadace ČEZ Pomáhej pohybem na dobročinných kolech vyšlapali pro organizaci Kola pro Afriku 101 635 Kč.  Šek Nadace ČEZ naší společnosti v sobotu 16.7. 2016 předala ředitelka festivalu Zlata Holušová spolu s generálním ředitelem ČEZ ESCO Kamilem Čermákem a generálním ředitelem ČEZ Korporátní služby Ivanem Lapinem.

Nadační příspěvek bude využit na přepravu dalších, přibližně 800 darovaných kol do Gambie. Zároveň z něj uhradíme speciální kurzy pro gambijské školní mechaniky, kteří se budou starat o tamější kolový park, a také servisní cyklistické vybavení školních dílen.

Potřetí v roce 2017, kdy se návštěvníci Colours of Ostrava na naši podporu zapojili do charitativní akce Nadace ČEZ Pomáhej pohybem přes mobilní aplikaci EPP. Tou nás podpořili při jakémkoli pohybu - při chůzi, na kole, při tanci atp. a díky nim jsme tak získali podporu 100 000,- Kč. Tato podpora byla tentokrát směrována na vylepšení pracovních podmínek v dílně centrálního skladu Kol pro Afriku v Ostravě Koblově. Částka 46 000 Kč bude využita na novou podlahu v dílnách, na nová okna, která přes zimu budou lépe izolovat teplo a novou elektroinstalaci, která je již v havarijním stavu. Další část finančních prostředků půjde na dovybavení dílny a cca. 30 000 Kč bude investováno do koupě náhradních dílů do Gambie. 

Podpora Nadace ČEZ štědře přišla jako akční součást festivalu Colours of Ostrava v letech 2018, 2019. Návštěvníci roztočili Oranžová kola pomoci a bylo to znát. 

A Nadace ČEZ šlape pro podporu projektu Kola pro Afriku i nadále. V roce 2023 jste na oranžových kolech Nadace ČEZ při Colours of Ostrava vyšlapali podporu 70.583 Kč. Při zatím posledním spojení v červenci 2024 v barevné Ostravě při Colours of Ostrava jste společně vyšlapali 70.275 Kč na podporu gambijských školáků v gambijském regionu Central River Region.

Úžasná jízda v tandemu pokračuje! Děkujeme vám všem, děkujeme Nadaci ČEZ.

 

 

 



Přejít na web partnera
logo

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR

Spolupráce Záchranného útvaru HZS ČR a projektu Kola pro Afriku započala rokem 2016.  

 

HZÚ zachraňuje často ve velmi náročných a vypjatých situacích životy a majetky nás všech. Když je potřeba, jsou neodkladně na místě a řeší vše, co je potřebné.

Přesvědčili jsme o tom mnohokrát. Jsou to nepochybně skuteční hrdinové!!!

 

Hasiči v rámci projektu Kola pro Afriku sváží ze sběrných míst ČR darovaná jízdní kola k dalšímu zpracování. Toto spojení a podpora hasičů je pro projekt KPA nesmírně cenná a důležitá. 

Záchranný útvar HZS ČR z Hlučína převezl ze sběrných míst do centra projektu v Ostravě již tisíce darovaných jízdních kol. DĚKUJEME

 



Přejít na web partnera
logo

Moment charity shops

NADACE MOMENT - MOMENT prospěšný second hand

má své kořeny v anglické společnosti. Právě tam je koncept „charity shops“ doma. Do společnosti přináší velmi mnoho pozitivního, zjevného i na první pohled neviditelného. Tamní charity shops podporují malé i větší záměry, lokální či vzdálené, dávají lidem napříč věkem možnost smysluplného propojení v rolích dobrovolníků, v neposlední řadě přináší možnost nákupu, který nezatěžuje planetu.

MOMENT prospěšný second hand se stal se svými „charity shops“ zásadní podporou společnosti Kola pro Afriku a také dalších podobně laděných neziskových společností. MOMENT prospěšný second hand provozuje charitativní obchody. Výtěžek pro podporu záměrů partnerských charitativních organizací přináší z prodeje darovaných věcí, zejména oblečení, které prodejem vrací do života. MOMENT prospěšný second hand přináší nejen potřebné finance pro naplnění záměrů podporovaných společností, ale participuje na recyklaci a přináší ducha užitečnosti, a to z mnoha různých pohledů, přičemž hodnota dobrovolnictví je jednou z nich.

 



Přejít na web partnera
logo

Moravskoslezský kraj

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ

v dlouhodobém tvořivém partnerství

s projektem Kola pro Afriku

 
Dotační podpora MSK podpořila práci mužů se zdravotním hendikepem a ohrožených vyloučením, dále nákup náhradních dílů a vybavení montážní dílny projektu KPA v Ostravě Koblově. Díky pochopení a podpoře MSK jsme schopni posouvat projekt dál a pomáhat na české i gambijské straně. Děkujeme, moc si toho vážíme.
 
 
 
 


logo

Město Ostrava

STATUTÁRNÍ MĚSTO OSTRAVA patří mezi hlavní partnery projektu Kola pro Afriku. Jak by také ne, když je projekt KPA od prvních kroků z roku 2012 právě v Ostravě doma. Ostrava je v mnoha ohledech město s pohnutou minulostí i nesnadnou současností, zejména co se týče pracovním míst, sociálních obtíží a zátěží z minulosti. Zároveň se jedná o město s chutí k proměně a s velmi kreativními lidmi a komunitami, s hrdostí, se kterou umí nést nemalé obtíže a měnit je k pozitivnímu vývoji.

Kola pro Afriku právě díky pochopení a podpoře města Ostravy spolupracuje v oblasti prevence kriminality. Otevíráme pracovní příležitosti, a tím i možnosti podílet se na smysluplném projektu skupinám lidí, kteří žijí na okraji společnosti a zkouší cestu návratu k důstojnému životu, právě díky aktivnímu zapojení. Ve spojení s městem Ostrava se tato nelehká cesta daří a přináší proměnu do životů konkrétních lidí.

 

 



Přejít na web partnera
logo

AdVisio

Advisio - podpora marketingu a reklamy

Teprve v tandemu s dárci, partnery a dobrovolníky je možné roztočit kolo, které mění sny ve skutečnost. Život s kolem je příběhem téměř nás všech. Od mala nás kolo posunuje, my na něm dosahujeme různých cílů a mnohdy právě na kole překonáváme i sami sebe. Projekt Kola pro Afriku právě díky kolům přinesl proměnu snů ve skutečnost 15 tisícům dětí v malé africké zemi. S oporou partnerů, jakým je společnost Advisio marketing s.r.o., je náš dosah skutečně znát. Advisio spojuje Kola pro Afriku s veřejností a pomáhá tak vytvářet štědrou a laskavou komunitu, která otevírá svou pozornost gambijským dětem na jejich cestě za vzděláním. Jsme vděční, že můžeme společně tvořit a měnit tak nesnáz lidí naší společné planety. Jsme vděční za podporu zvláště v oblastech, kde naše umění již nestačí. Právě tam nastupuje Advisio se svým uměním a chutí pomoci. Děkujeme za společnou cestu, vážíme si vaší blízkosti. 



Přejít na web partnera
logo

SMOLO CZ, s.r.o.

Společnost SMOLO CZ, s.r.o. je velmi prospěšným partnerem projektu Kola pro Afriku, a to v oblasti logistiky (převoz darovaných kol ze sběrným míst Moravskoslezského kraje do Centrálního skladu v Ostravě). SMOLO přináší podporu i při převozu a zpracovávání separovaného odpadu, který při práci s darovanými koly vzniká. Vážíme si spojení, které snímá tíhu, se kterou bychom si sami neuměli poradit. 

 

Společnost SMOLO je domácí, jedinou českou a ryze regionální společností s působností zejména v Moravskoslezském kraji, která se zabývá odpadovým hospodářstvím, údržbou komunikací, demolicemi a zemními pracemi. Společnost SMOLO zajišťuje komplexní služby v celém procesu nakládání s odpady. Předchází tak vzniku odpadu, zajišťuje svoz odpadu a přípravu pro jeho opětovné využití, zabývá se recyklací odpadu, jeho dalším využitím a odstraněním.

 



Přejít na web partnera
logo

TV Noe

TV Noe je televizí dobrých zpráv. Můžeme to zcela potvrdit. Několikrát nás televize přizvala k zvěstování o tom, jak se projektu daří, kam zrovna vedou jeho cesty. Jejich zájem o projekt se tak plynule posunoval k divákům. Někteří nás svou štědrostí následovali a začali podporovat. Otevřeli sběrná místa, darovali kola, řekli dalším, o čem Kola pro Afriku jsou. TV Noe ve své typické štědrosti šla s námi od počátku, aniž bychom si to do hloubky uvědomovali. Byli s námi i u první nakládky kol. Následně vyslali do Gambie televizní štáb, aby zachytil, jaké je to při předávce jízdních kol tamním školákům. Pavel Zuchnický a Štěpán Lankočí přivezli obrazový materiál, který nám stále připomíná, jaké to bylo na počátku a s prvními českými koly v Gambii.

Setkání v TV Noe v pořadu Za obzorem

Televizní štáb TV Noe v Gambii v roce 2013 - Štěpán Lankočí a Pavel Mek Zuchnický s tehdejším koordinátorem projektu Kola pro Afriku v Gambii Boyo Tourayem (historicky první předávka kol gambijským školákům od českých dárců)

 



Přejít na web partnera
logo

Maersk Czech Republic s.r.o.

Logistická společnost Maersk Czech Republic s.r.o. přinesla podporu v oblasti logistiky v roce 2013. V té době se stala společnost Maersk Czech Republic s.r.o. hlavním oficiálním partnerem převozu darovaných kol z České republiky k dětem do Gambie. Opětovně jsme se k partnerství vrátili v roce 2023. Společnost Maersk brázdí svět křížem krážem, po moři, vzduchem, po kolejích i cestách a převáží ohromné objemy zákazníkům všech koutů světa. V některém z jejich kontejnerů mohou být i kola pro gambijské školáky. Děkujeme za partnerství, které pomáhá dětem v nouzi odrazit se k lepšímu životu.   



Přejít na web partnera
logo

Ministry of Basic and Secondary Education

Ministerstvo školství v Gambii je přímým partnerem projektu v Gambii. Společně tvoříme koncepci podpory tamním dětem a mladým lidem všude tam, kde je naše činnost s koly a podporou praktického vzdělávání potřebná. Ministerstvo školství Gambie zaštiťuje vstup lodních kontejnrů s jízdními koly a velo materiálem do země. Vážíme si spolupráce, které trvá od našich prvních krůčků s koly v Gambii, tedy od roku 2013. 

 



Přejít na web partnera
logo

Czech Bikes for Gambian Schools

Czech Bikes for Gambian Schools (CBGS) je partnerská charitativní organizace registrovaná v Gambii od roku 2013, a je přímo navazující na aktivity české společnosti Kola pro Afriku (KPA). CBGS je realizátor naplnění a rozvoje projektu KPA. Cíle aktivit v Gambii jsou zejména podpora mobility gambijských školáků a rozvoj pracovních dovedností v oblasti cyklistiky a cyko dopravy.  



Přejít na web partnera
x
Příspějte školákům v Gambii